Grote tieten, kleine borsten

DOOR SVEN

Twee gewichtige onderwerpen.

Langzaam sta ik mezelf van diepe frustratie te verteren.

Voor de zoveelste keer hersendood na een dag school, stap ik in de vrolijk roodgekleurde bus van Veolia. Oog in oog met mijn vriendelijke vijand laat ik mijn rechterhand rustig m’n broekzak in glijden. Ik zie aan hem dat hij dit al verwachtte. Terwijl ik langzaam de zenuwen onder mijn huid voel tintelen, trek ik mijn salvatie tevoorschijn. Het haviksoog van de buschauffeur scant mijn OV-chipkaart en ik mag verder lopen.

Alhoewel, verder lopen. Iemand die dit traject een beetje kent, weet dat de bus vaker dan niet vol staat met jolige studentjes en nerveuze bejaarden. De suïcidale chauffeur gaat met zijn volle gewicht op het gaspedaal staan zodra ik mezelf in een hoekje heb weten te stouwen. Mijn enige zorg is om te voorkomen dat ik niet verpletterd wordt onder de twee forse wijven die voor me staan. Terwijl ik bezig ben om op de bochten te anticiperen en te berekenen waar het vet heen zal zwaaien, overhoor ik plots een bizar gesprek.

“Ja, maar mijn mama heeft grote tieten.” Zegt ze doodserieus.
“Die van mij ook!” Protesteert de ander beledigd.
“Maar dat is ònze mama, hoor!” Snauwt de eerste haar weer toe.

De twee kleine meisjes kijken elkaar geamuseerd aan zodra ze merken dat hun luide gesprek de mensen om hen heen doet lachen. Het zijn zusjes, ik schat ze zes en acht jaar. Beiden glimlachen ze nog een moment terwijl ze daar, zittend in hun roze kleertjes, alle aandacht opzuigen.

De man die naast hen staat buldert eerst van het lachen, maar zodra hij snapt dat de gezusters hun publiek graag nog een toegift geven, zegt hij toch dat ze maar beter kunnen stoppen. Beduusd staren de minderjarige sexuologes elkaar even aan en gaan daarna verder met hun heimelijke gelach.

En het enige wat ik me afvraag is wat hier nou eigenlijk gebeurd is. Twee onwetende meisjes die ergens iets hebben gehoord en merken dat ze er plots een komische act mee scoren? Of kunnen we toch de vader (en rondborstige moeder) beschuldigen van slecht ouderschap omdat ze hun kroost zulke vuilbekkerij leren? Of ben ik het, die in elke gebeurtenis een onderliggend moreel probleem ziet en probeert op te graven?
Ikzelf denk optie één, doe ik ook vaak.

3 reacties

Opgeslagen onder Sven, Treinverhalen

3 Reacties op “Grote tieten, kleine borsten

  1. Leuk stuk. Toch heb ik één vraag: Hoe kun jij op 9 mei beweren dat je naar school bent geweest?

    • Niet, als ik iets meemaak dan maak ik aantekeningen om ze later op m’n computer over te tikken :)
      Sommige verhalen zijn een dag oud en sommigen al een paar maanden. Maar een goed verhaal is tijdloos, daarom hecht ik daar niet aan.

  2. Jimmy

    Uiterst herkenbare frustratie aan het begin van ‘t verhaal. Buschauffeurs die de gaspedaal bijna door de bodemplaat trappen wanneer er nog mensen lopen. Zag laatst nog iemand op z’n muil gaan. Om ‘t nog maar niet te hebben over dat quasi-nonchalante rijgedrag. En dan tóch een stoeprandje meepakken… Maarja, deze website heet ‘treinschrijvers’ dus laat ik er maar over ophouden…

Geef een reactie

